Na sukces marketingowy składa się praca całego zespołu. To zbiór specjalistów w swojej dziedzinie sprawia, że strona ląduje na szczycie wyników wyszukiwań i że marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna. A kto dokładnie wchodzi w skład teamu agencji marketingowej? Oto stanowiska, jakie można tam spotkać.
SEO Specialist
Specjalista SEO nadzoruje i przeprowadza procesy związane z pozycjonowaniem stron. Osoba na tym stanowisku powinna wykazywać się umiejętnościami analitycznymi, ale także cierpliwością, bo na wyniki swoich działań nierzadko musi czekać miesiące. Oprócz zadań związanych bezpośrednio z poruszaniem się w obrębie strony (np. jej optymalizacja) SEO Specialist dba także o bazę słów kluczowych, linkbuilding oraz raportowanie przebiegu wprowadzanych zmian bezpośrednio do klientów. Musi mieć stale rękę na pulsie, a swoje decyzje opierać o nieustannie pogłębianą wiedzę i dokładną analizę danych. Korzystanie z Google Analytics to dla niego chleb powszedni.
PPC Specialist
Specjalista od PPC, czyli Pay Per Click odpowiada za reklamy sponsorowane. Do jego obowiązków należy zaprojektowanie kampanii w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta i doprowadzić do wejścia na polecaną stronę. Z oczywistych względów atutem będzie tu zmysł estetyczny, ale również analityczny, jako że praca ta wiąże się, podobnie jak pozycjonowanie, z obracaniem dużą ilością danych i jej prawidłowej interpretacji. PPC Specialist musi być na bieżąco z najnowszymi trendami w branży i nie mieć problemu z doborem fraz kluczowych. Powinien także mieć na oku stronę docelową, na którą prowadzi reklama, aby upewnić się, że dotyczy ona przedstawianej w spocie treści.
Copywriter
Copywriter odpowiedzialny jest za treści, jakie pojawiają się na stronie. Do jego zadań należy pisanie takich tekstów, aby zgadzały się one z wymogami wyszukiwarki Google (słowa kluczowe, brak duplicate content). Wpisy powinny być angażujące dla czytelników i zachęcać ich do udostępniania linku na innych stronach i social mediach. Copywriter pisze nie tylko długie teksty na zadane przez pracodawcę tematy, ale również opisy produktów, hasła reklamowe, czy copy na media społecznościowe. Nierzadko musi współpracować z grafikiem lub sam obsługiwać program graficzny, aby przyciągnąć wzrok do swojego tekstu intrygującym obrazkiem. Osoba na tym stanowisku powinna być kreatywna i otwarta na nowości w branży, ale też przywiązywać uwagę do szczegółów, co sprawi, że jej teksty będą jedyne w swoim rodzaju.
Każda profesjonalna agencja marketingowa zatrudnia powyższych specjalistów, wykonujących swoje obowiązki na najwyższym poziomie.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@mimithian
Dodaj komentarz