Reklama Google Ads powinna spełniać określone warunki, które zostały opracowane w celu stworzenia cyfrowego systemu reklamowego, który jest przejrzysty i bezpieczny zarówno dla reklamodawców, jak i użytkowników. Sprawdź, jakie działania w obrębie Google Ads są zakazane i czego należy bezwzględnie unikać przy promowaniu swojego biznesu.
Czego nie można reklamować w Google Ads?
Google stworzył zbiór zasad, które sprawiają, że płatne reklamy wyświetlające się w wyszukiwarce oraz w innych miejscach sieci reklamowej są zgodne z prawem i nie wpływają szkodliwie na użytkowników. Specjaliści, którzy uruchamiają kampanie Google, muszą przestrzegać obostrzeń podzielonych na cztery kategorie:
W ramach dbania o przestrzeganie prawa przez reklamodawców korzystających z Google Ads, Google nałożyło na niektóre branże ograniczenia. Obostrzenia podzielono na następujące kategorie:
- niedozwolone treści,
- niedozwolone praktyki,
- treści i funkcje podlegające ograniczeniom,
- wymagania redakcyjne i techniczne.
Co wchodzi w zakres poszczególnych rodzajów ograniczeń?
Niedozwolone treści
Google definitywnie zakazuje promowania podróbek, czyli produktów, które posiadają znak towarowy lub logo, które są całkowicie bądź w pewnym stopniu zbieżne ze znakiem towarowym innego produktu. Polityka reklam Google chroni w ten sposób użytkowników, którzy szukając określonych produktów, mogliby być wprowadzani w błąd. Niedozwolone treści zostały podzielone na sekcje: podróbki produktów, produkty lub usługi niebezpieczne, umożliwianie nieuczciwego postępowania oraz nieodpowiednie treści. By uniknąć narażania się na niepotrzebne koszty, reklama Google Ads powinna zostać zaplanowana przez specjalistów.
Niedozwolone praktyki
Definiując niedozwolone praktyki, Google obliguje reklamodawców do przestrzegania zasady przejrzystości reklam. Algorytm ocenia negatywnie treści, które nie są spójne z tym, co użytkownik znajdzie na stronie docelowej. Szczególnie wnikliwej obserwacji podlega:
- nieprzestrzeganie zasad sieci reklamowej,
- zbieranie i wykorzystywanie danych,
- przedstawianie nieprawdziwych informacji.
Google pełni rolę cenzora i zapobiega przedostawaniu się do sieci reklamowej technologii maskujących prawdziwy obraz witryn. Google rozumie przez to m.in. zbieranie przez reklamodawców informacji o użytkownikach i wykorzystywanie ich w niejasnych celach, np. pozyskiwanie za pomocą instrumentów reklamowych danych osobowych, numerów kont bankowych, informacji o dochodach.
Dodatkowo Google poddaje szczegółowej weryfikacji:
- Treści podlegające ograniczeniom – w zależności od uwarunkowań kulturowych i prawodawstwa konkretnego kraju mogą to być treści erotyczne, dotyczące hazardu itp.
- Wymagania techniczne i redakcyjne – zbiór zasad i zaleceń edytorskich dotyczących treści i formatu reklam, które porządkują przestrzeń reklamową i sprawiają, że przekaz jest czytelny.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@will0629
Dodaj komentarz