Chcesz rozpocząć współpracę z agencją SEO? Pewnie jedną z ważniejszych, a może i najważniejszych kwestii jest… cennik pozycjonowania. Z pewnością zainteresuje Cię to, ile pieniędzy powinieneś zaplanować w swoim firmowym budżecie na promocję strony w wyszukiwarkach. Zanim podpiszesz umowę z agencją SEO, ta przygotuje dla Ciebie wycenę.
Zebranie informacji o Twojej branży
Kilka dni… tyle czasu zazwyczaj potrzebuje agencja SEO na przygotowanie wyceny. To także czas, w którym firma zajmująca się pozycjonowaniem będzie chciała lepiej poznać specyfikę Twojego biznesu, branżę, w której działasz i konkurencję, z którą się mierzysz. To bardzo ważne, ponieważ od konkurencyjności zależy, jak wiele pracy w optymalizację będzie musiał włożyć zespół specjalistów SEO.
Analiza strony
W pozycjonowaniu chodzi o Twoją stronę internetową i dlatego agencja SEO musi się jej lepiej przyjrzeć. Przed przygotowaniem wyceny serwis zostanie przeanalizowany m.in. pod kątem obecnych pozycji zajmowanych w wyszukiwarce oraz kwestii technicznych. Pozycjonowanie to rozbudowany proces, w skład którego wchodzi wiele działań.
Plan działania dla strony internetowej
Agencji SEO zapłacisz za realizację działań, ale wcześniej trzeba je zaplanować. Dlatego cennik pozycjonowania obejmie również dobór słów kluczowych i wykonanie dokładnego audytu SEO, który przyniesie odpowiedź na pytanie, co należy poprawić na stronie internetowej, aby mogła zacząć osiągać wysokie pozycje w Google.
Kolejny element wyceny to działania związane z analizą i optymalizacją treści w witrynie. W skład skutecznego pozycjonowania wchodzi także linkbuilding, czyli zadbanie m.in. o publikowanie treści z linkami odsyłającymi do strony także poza pozycjonowanym serwisem. Pozyskiwanie linków wymaga również analizy. To, na jakim portalu i w jakim serwisie pojawi się link, ma znaczenie. Wartościowe domeny są pożądane, ale też zamieszczenie na nich linku może być kosztowne.
Raportowanie działań agencji SEO
Do swoich działań z pewnością agencja dołoży również cykliczne informowanie Cię o przebiegu prac na Twojej stronie internetowej. Raz w miesiącu otrzymasz specjalny raport z informacjami, co udało się osiągnąć i jakie działania warto wdrożyć w przyszłości. Z pewnością zyskasz też możliwość konsultacji ze specjalistą SEO, który „opiekuje się” Twoim serwisem.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@danielfazio
Dodaj komentarz