Chcąc zwiększyć widoczność swojego biznesu w internecie mamy dostępne dwa najpopularniejsze sposoby, stosowane zarówno przez małe lokalne przedsiębiorstwa jak i światowe korporacje. Są to reklama Google Ads oraz SEO (będące elementem pozycjonowania). Wybór promowania naszej marki uzależniony jest od wielu czynników, m.in. grupy docelowej, sprzedawanych produktów, czy budżetu. A więc czym się kierować przy wyborze? Poniższy tekst pomoże w odpowiedzeniu na to pytanie.
Google Ads
Powyższa metoda przeznaczona jest dla firm, którym zależy na natychmiastowym pokazaniu się w sieci. Gotowa kampania (po aktywacji) momentalnie zaczyna wyświetlać się (określonej w ustawieniach) grupie odbiorców. Ważne jest, aby już na etapie projektowania wziąć pod uwagę takie czynniki jak: słowa kluczowe, lokalizacja, demografia i budżet.
Reklamy Google Ads w głównej mierze polegają na zasadzie PPC (pay per click). Wobec tego jest to bezpieczna metoda dysponowania swoim budżetem, jeśli dobrze określimy naszą grupę docelową. Dlaczego? Jeśli naszą reklamę będą klikać użytkownicy mogący być realnie zainteresowani prezentowaną ofertą, rośnie szansa na dokonanie przez nich zakupu. Wobec tego koszt za kliknięcie zostanie nam odpłacony przez wykonaną transakcję (i to z nawiązką). Jeżeli źle zaplanujemy, komu będziemy prezentować spoty, może się okazać, że klikać ją będą osoby przypadkowe, szybko opuszczające naszą stronę.
Co ważne ustalając budżet, ograniczamy liczbę osób, jaka może kliknąć link. Przykładowo budżet 100 PLN, przy cenie 20 groszy za kliknięcie, oznacza wyświetlenie się 500 użytkownikom. Dlatego warto, aby byli oni naszą grupą docelową.
SEO
SEO polega na dostosowywaniu treści strony internetowej do wymogów wyszukiwarki Google. Głównym celem tych działań jest podnoszenie pozycji domeny w rankingu wyników organicznych. Tutaj największą moc mają kwestie techniczne oraz treściowe. Należy zadbać o szybkość ładowania strony, pojawiające się na niej artykuły czy opisy produktów, słowa kluczowe i wiele innych czynników. Na efekty trzeba czekać nieraz miesiącami, ale jeśli działania SEO są skuteczne, to wyniki mogą utrzymywać się przez długi okres. Jest to rozwiązanie dla firm, które chcą zachować wysoką pozycję w wyszukiwarce na długi czas.
Google Ads + SEO
Najlepiej jest łączyć obie metody podczas promowania swojej firmy. Reklama Google Ads zapewni nam natychmiastowe pojawienie się na wyświetlaczach użytkowników. Natomiast SEO zadba, aby nasza strona internetowa długo nie znikała z TOP organicznych wyników Google. Taka wysoka pozycja wzbudza zaufanie użytkowników i jest często wyrazem uznania ze strony wyszukiwarki, uważającej domenę za wartościową. Jeśli firma chce pokazać się w sieci jako ekspert i marka godna polecenia, powinna skorzystać w opisywanych metod marketingu internetowego.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@johnschno
Dodaj komentarz