Świat online jest w rozkwicie. Coraz więcej właścicieli sklepów decyduje się na to, aby zaistnieć w internecie. Jednak pojawienie się w sieci to dopiero początek. Trzeba jeszcze zadbać o widoczność i zdobyć uwagę klientów. Jak to zrobić? Przyda się skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Podpowiadamy, jak zacząć ten proces.
Zaplanuj strukturę sklepu internetowego
Na początek potrzebujesz dobrego planu. Musisz przede wszystkim zdecydować, na jakiej platformie powstanie Twój sklep. Każda z nich ma swoje wady i zalety, dlatego musisz wziąć pod uwagę specyfikę swojego sklepu. Do tych najpopularniejszych platform należy Shoper, Magento, PrestaShop, czy WooCommerce. Dodatkowo już na samym początku powinieneś zadbać o strukturę swojego e-commerce – określić poszczególne kategorie, podkategorie w menu i zaplanować m.in. wygląd strony produktowej, a wszystko to przy uwzględnieniu zasad panujących w SEO.
Zadbaj o niepowtarzalne treści
Dzisiaj już nikt nie kwestionuje, że podstawą skutecznego pozycjonowania jest dobrej jakości content. W sklepie internetowym muszą pojawić się opisy kategorii i produktów, w których znajdą się odpowiednie słowa kluczowe. Przede wszystkim pamiętaj, że treści powinny być oryginalne, a nie skopiowane ze stron producentów. To właśnie unikalność tekstów decyduje o tym, że Google promuje strony na wysokich pozycjach w swojej wyszukiwarce. Wsparciem dla pozycjonowania będzie również blog. To właśnie tutaj możesz dodawać artykuły będące rozwinięciem Twojej oferty – możesz wyjaśniać działanie swoich produktów, dzielić się wiedzą ekspercką i proponować klientom ciekawe rozwiązania.
Opracuj linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne
Na pozycjonowanie wpływ ma wiele działań. Wśród nich jest także linkowanie – zarówno to wewnątrz Twojego serwisu, jak i linki w portalach zewnętrznych, które odsyłają do Twojej strony. Linkowanie wewnętrzne jest wsparciem dla SEO, ale także pomaga użytkownikom w zapoznaniu się z układem strony sklepu internetowego.
Jeżeli chcesz mieć pewność, że sklep internetowy jest skutecznie pozycjonowany, warto zwrócić się do specjalisty, który zajmie się kompleksową obsługą w tym zakresie. Nie oznacza to jednak, że sam nie możesz zadbać o podstawy dobrego SEO. Twojemu biznesowi e-commerce na pewno wyjdzie to na dobre.
Źródło fotografii: https://www.pexels.com/pl-pl/@olyakobruseva
Dodaj komentarz