Kim będzie nasz klient? Co i w jaki sposób będzie kupował? Czy będzie lojalny? Te pytania spędzają sen z powiek wszystkim tworzącym nowe platformy sprzedaży. To ważne, by je zadać nim zaczniemy budowanie strony i pozycjonowanie. Na szczęście zachowania konsumentów są problemem dobrze zbadanym przez firmy zbierające dane ankietowe. Co
w takim razie wiemy o naszych klientach?
Cena nie gra roli
Powszechnie zasypywani jesteśmy wszelkiej maści promocjami mówiącymi o najlepszej okazji, nawiększej przecenie czy wyjątkowym rabacie. Przekaz ten skierowany jest do osób, dla których cena jest najważniejsza, choć nie jest to największa grupa konsumentów. Największą grupą są szeroko pojmowani rozsądni, potrafiący zważyć relację ceny do jakości i mniej ufnie podchodzący do wszelkiej maści promocji i bonusów. Ostatnią grupą są wielbiciele marek dających poczucie ekskluzywności, do nich przemawia
wyjątkowość towaru i to jak dokonywany przez nich zakup będzie postrzegany przez innych.
Płeć ma znaczenie
W trakcie budowania strony i pozycjonowania ma też spore znaczenie, którą płeć uznamy za naszych głównych potencjalnych klientów.
Męski punkt widzenia
Jeśli chcemy wypozycjonować nasz sklep na hasła zachęcające mężczyzn, musimy być świadomi, że większość z nich plasuje się w grupie konsumentów rozsądnych, z dość mocnym rysem zorientowania na cenę. Struktura sklepu będzie musiała być jasna i przejrzysta, by od momentu wejścia na stronę do zakończenia transakcji minęło jak najmniej czasu.
Kobieca ręka
Tutaj należy podejść o wiele bardziej emocjonalnie. Kobiety, choć w większości również rozsądne, padają ofiarą zjawiska kulturowegp prowokującego je do impulsywnych zakupów. Tym zjawiskiem jest „shopping”, zwiedzanie miejsc handlu w celu zorientowania się w jego
dostępności. Dlatego opierając pozycjonowanie swojego sklepu o hasła skierowane do kobiet, musimy pamiętać, że im dłużej zostaną one na naszej witrynie, tym większa szansa, że dokonają zakupu. Budowa strony
i pozycjonowanie powinny zachęcać do przeglądania kolejnych produktów, których opisy i ilustracje powinny wywoływać pozytywne emocje, tak by potencjalna konsumentka chciała zagłębiać się dalej, i dalej.
Kto kupuje częściej?
Kobiety. Właśnie przez lepsze zorientowanie w dostępnym asortymencie, to one częściej inicjują decyzje o zakupie. Bez różnicy czy chodzi o buty, torebkę, samochód czy dom.
Dodaj komentarz