• Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego

Psycho

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Psychologia sprzedaży, a tworzenie sklepu online

Bez kategorii · 28 stycznia 2020

Kim będzie nasz klient? Co i w jaki sposób będzie kupował? Czy będzie lojalny? Te pytania spędzają sen z powiek wszystkim tworzącym nowe platformy sprzedaży. To ważne, by je zadać nim zaczniemy budowanie strony i pozycjonowanie. Na szczęście zachowania konsumentów są problemem dobrze zbadanym przez firmy zbierające dane ankietowe. Co
w takim razie wiemy o naszych klientach?

Cena nie gra roli

Powszechnie zasypywani jesteśmy wszelkiej maści promocjami mówiącymi o najlepszej okazji, nawiększej przecenie czy wyjątkowym rabacie. Przekaz ten skierowany jest do osób, dla których cena jest najważniejsza, choć nie jest to największa grupa konsumentów. Największą grupą są szeroko pojmowani rozsądni, potrafiący zważyć relację ceny do jakości i mniej ufnie podchodzący do wszelkiej maści promocji i bonusów. Ostatnią grupą są wielbiciele marek dających poczucie ekskluzywności, do nich przemawia
wyjątkowość towaru i to jak dokonywany przez nich zakup będzie postrzegany przez innych.

Płeć ma znaczenie

W trakcie budowania strony i pozycjonowania ma też spore znaczenie, którą płeć uznamy za naszych głównych potencjalnych klientów.

Męski punkt widzenia

Jeśli chcemy wypozycjonować nasz sklep na hasła zachęcające mężczyzn, musimy być świadomi, że większość z nich plasuje się w grupie konsumentów rozsądnych, z dość mocnym rysem zorientowania na cenę. Struktura sklepu będzie musiała być jasna i przejrzysta, by od momentu wejścia na stronę do zakończenia transakcji minęło jak najmniej czasu.

Kobieca ręka

Tutaj należy podejść o wiele bardziej emocjonalnie. Kobiety, choć w większości również rozsądne, padają ofiarą zjawiska kulturowegp prowokującego je do impulsywnych zakupów. Tym zjawiskiem jest „shopping”, zwiedzanie miejsc handlu w celu zorientowania się w jego
dostępności. Dlatego opierając pozycjonowanie swojego sklepu o hasła skierowane do kobiet, musimy pamiętać, że im dłużej zostaną one na naszej witrynie, tym większa szansa, że dokonają zakupu. Budowa strony
i pozycjonowanie powinny zachęcać do przeglądania kolejnych produktów, których opisy i ilustracje powinny wywoływać pozytywne emocje, tak by potencjalna konsumentka chciała zagłębiać się dalej, i dalej.

Kto kupuje częściej?

Kobiety. Właśnie przez lepsze zorientowanie w dostępnym asortymencie, to one częściej inicjują decyzje o zakupie. Bez różnicy czy chodzi o buty, torebkę, samochód czy dom.

W kategorii:Bez kategorii Tagi:pozycjonowanie sklepu, psychologia sprzedaży, tworzenie sklepu internetowego

Poprzedni wpis « Witaj, świecie!
Kolejny wpis Manipulacja a perswazja – jak dobierać nagłówki, aby zachęcić, a nie zniechęcić »

Reader Interactions

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pierwszy Sidebar

Ostatnie wpisy

  • 3 najczęstsze sprawy rodzinne, do których potrzebna jest pomoc adwokata
  • Rodzaje szkół niepublicznych
  • 5 sposobów na naturalne wzmocnienie odporności
  • Jak wybrać odpowiedni strój na siłownię?
  • Osobny toner czy toner połączony z bębnem – co wybrać?

Najnowsze komentarze

    Archiwa

    • kwiecień 2022
    • marzec 2022
    • wrzesień 2021
    • lipiec 2021
    • luty 2021
    • styczeń 2021
    • grudzień 2020
    • listopad 2020
    • październik 2020
    • wrzesień 2020
    • sierpień 2020
    • lipiec 2020
    • czerwiec 2020
    • styczeń 2020
    • październik 2019
    • luty 2017
    • styczeń 2017

    Kategorie

    • Advice
    • Bez kategorii
    • Rodzina

    Meta

    • Zaloguj się
    • Kanał wpisów
    • Kanał komentarzy
    • WordPress.org

    Copyright © 2022 · Wspierany przez Strategiczni.pl